اینجا وبلاگ شماست

اینجا وبلاگ شماست
 
با نظرات دل ما رو شاد کنید

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاريخ شنبه 24 دی 1390برچسب:, توسط هديه محمودي


 

 «داستان اسباب‌بازی 3» و «آلیس در سرزمین عجایب» درمجموع با بیش از دو میلیارد دلار فروش جهانی پرفروشترین فیلم‌های سال 2010 بودند.
 
داستان اسباب‌بازی 3
 
1- «داستان اسباب‌بازی 3»
سومین فیلم مجموعه موفق استودیو پیکسار که سه‌بعدی فیلمبرداری شد، در دنیا 1/1 میلیارد دلار فروخت. فروش این فیلم در آمریکای شمالی 415 میلیون دلار و در سطح بین‌المللی 1/648 میلیون دلار بود. این ارقام اصلا برای مجموعه‌ای سینمایی که 10 سال وقفه داشت بد نیست. افزایش قیمت بلیت سینماهای سه‌بعدی هم بدون تردید به کمک فیلم پیکسار و دیسنی آمد.
 
 
آلیس در سرزمین عجایب
 
2- «آلیس در سرزمین عجایب»
چند ماه مانده به اکران «آلیس در سرزمین عجایب» دیسنی همه در این فکر بودند که آیا تماشاگران بازگویی تیم برتن از قصه کلاسیک لوییس کارول را مورد استقبال قرار می‌دهند. «آلیس در سرزمین عجایب» فیلمی موفق از کار درآمد و مدت‌ها هم روی پرده بود. فیلم در آمریکا و کانادا 2/334 میلیون دلار به دست آورد و در بازار بین‌المللی هم 1/690 میلیون دلار فروخت. فروش جهانی «آلیس در سرزمین عجایب» در دنیا حدود یک میلیارد دلار بود و به همراه «داستان اسباب‌بازی 3» وارد فهرست 10 فیلم پرفروش تاریخ سینما شد.
 
آغاز
 

 


3- «آغاز»
کریستوفر نولان بریتانیایی با «آغاز» موقعیت خود را بیش از پیش تثبیت کرد. فیلم او با بازی لئوناردو دی‌کاپریو 4/825 میلیون دلار فروش جهانی داشت که 5/292 میلیون دلار آن در آمریکای شمالی و 9/532 میلیون دلار دیگر در سطح بین‌المللی حاصل شد. و همه این موفقیت‌ها بدون تکیه بر قالب سه‌بعدی حاصل شد.
 
هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 1
 
4- «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 1»
پسربچه جادوگر شاید اکنون یک نوجوان باشد، اما اصلا جادوی خود را از دست نداده است. «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 1» برادران وارنر در آمریکا و کانادا 7/265 میلیون دلار و در بازار خارج از آمریکا 4/558 میلیون دلار فروخت و فروش جهانی خود را به 1/824 میلیون دلار رساند. این مجموعه سینمایی برای برادران وارنر حکم معدن طلا را دارد و به همین دلیل است که استودیو تصمیم گرفت کتاب آخر جی. کی. رولینگ را در دو قسمت بسازد. دیگر چیزی به این خوبی پیدا نمی‌شود.
 
 شرک برای همیشه
 
5- «شرک برای همیشه»
چهارمین فیلم مجموعه محبوب «شرک» برای دریم ورکس انیمیشن و پارامونت 8/739 میلیون دلار فروش جهانی به همراه داشت. این فیلم سه‌بعدی در آمریکای شمالی 5/238 میلیون دلار فروخت. غول سبز در بازار بین‌المللی دو برابر به دست آورد و در مجموع 4/501 میلیون دلار فروش داشت.
 
ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: خسوف
 
6- «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: خسوف»
سومین فیلم بلاک‌باستر سامیت اینترتینمنت مانند دو فیلم قبلی موفق بود. «خسوف» 5/693 میلیون دلار در جهان فروش داشت که 5/300 میلیون دلار آن در آمریکا و کانادا و 9/392 میلیون دلار در سطح بین‌المللی حاصل شد.
 
مرد اهنی 2
 
7- «آیرون من 2»
این فیلم با بازی رابرت داونی جونیر 8/621 میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشت و رکورد 2/585 میلیون دلاری «آیرون من» را شکست. «آیرون من 2» در بازار داخلی 1/312 میلیون دلار و در بازار بین‌المللی 6/309 میلیون دلار به دست آورد.
 
من نفرت انگیز
 
8- «من نفرت‌انگیز»
این فیلم انیمیشن سه‌بعدی یک پیروزی بزرگ برای یونیورسال بود که البته در مجموع سال سختی را پشت سر گذاشت. «من نفرت‌انگیز» در دنیا 9/539 میلیون دلار فروش داشت؛ 5/250 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 4/289 میلیون دلار در سطح بین‌المللی.
 
چگونه اژدهای خود را تربیت کنید
 
9- «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید»
این کارتون اریجینال استودیو دریم‌ورکس انیمیشن فیلم محبوب منتقدان بود و به لحاظ تجاری هم عملکرد بدی نداشت. «اژدها» 9/494 میلیون دلار در دنیا فروخت. این کارتون سه‌بعدی 6/217 میلیون دلار در آمریکا و کانادا و 3/277 میلیون دلار در بازار بین‌المللی فروش داشت.
 
برخورد تینتان ها
 
10- «برخورد تایتان‌ها»
بازسازی برادران وارنر از کلاسیک کالت «برخورد تایتان‌ها» بهتر از حد انتظار ظاهر شد و فروش جهانی خود را به 2/493 میلیون دلار رساند. تصمیم برادران وارنر درمورد تبدیل این فیلم به سه‌بعدی هوشمندانه بود و به فروش کلی آن کمک کرد. «برخورد تایتان‌ها» در داخل آمریکا 2/163 میلیون دلار و در سطح بین‌المللی 330 میلیون دلار به دست آورد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.: Weblog Themes By Pichak :.


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 177
تعداد نظرات : 87
تعداد آنلاین : 1

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک